باتری پراید

خرید باتری درغرب تهران

اهمیت شناخت باتری خودرو


از آنجا که باتری در خودرو وظیفه مهمی را بر عهده دارد، بنابراین باید در حد نیاز در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشیم تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. هر چه بیشتر در مورد باتری و سیستم الکتریکی ماشین خود بدانیم، کمتر احتمال دارد که مشکلی پیش بیاید.

ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم در مورد باتری خودرو بویژه باتری پراید بیشتر بدانید. معمولا، طول عمر یک باطری 3 تا 5 سال است، اما عادات رانندگی و قرار گرفتن در معرض عوامل شدید می تواند عمر باتری ماشین شما را کاهش دهد.

باتری خودرو دقیقا چگونه کار می کند؟


باطری خودرو برق لازم برای تامین انرژی تمام اجزای الکتریکی خودروی شما را فراهم می کند. همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، بدون باتری، ماشین شما روشن نمی شود. این جعبه ی کوچک طی یک واکنش شیمیایی، انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی لازم برای تامین انرژی ماشین شما تبدیل می کند و ولتاژ را به استارت می رساند.
باتری شما نه تنها انرژی مورد نیاز برای راه اندازی ماشین شما را تامین می کند، بلکه ولتاژ را نیز تثبیت می کند تا موتور شما کار کند.
باطری ماشین مانند باتری پراید ممکن است کوچک باشد، اما قدرت آن بسیار زیاد است. شما در باتری من می توانید باتری مناسب برای وسیله نقلیه خود را با قیمت مناسب پیدا کنید.

باتری خودرو

علائم هشدار دهنده تعویض باتری


اگر به موقع مشکل باتری ماشین تان تشخیص داده نشود ممکن است خسارت های جبران ناپذیری برای شما به بار آورد. خوشبختانه، نشانه ها و علائم مختلفی وجود دارد که نشان می دهد باتری شما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد:

میل لنگ موتور آهسته: وقتی می خواهید خودرو را روشن کنید، میل لنگ موتور کند است و روشن شدن آن بیشتر از حد معمول طول می کشد.


روشن شدن چراغ چک موتور: گاهی اوقات زمانی که قدرت باتری شما ضعیف است این چراغ ظاهر می شود. چراغ‌های نشانگر سیستم مانند چراغ‌های چک موتور و خنک‌کننده ممکن است به این معنی باشد که باتری شما مشکل دارد. همچنین می تواند به این معنی باشد که شما به خنک کننده بیشتری نیاز دارید.


سطح مایع باتری کم: معمولاً بخشی از بدنه باتری خودروها نیمه شفاف هستند، بنابراین می‌توانید همیشه سطح مایع باتری خود را زیر نظر داشته باشید. همچنین می‌توانید با برداشتن کلاهک‌های قرمز و مشکی در صورت آب‌بندی نشدن آن‌ها، آن را بررسی کنید .امروزه اکثر باتری‌های خودروهای مدرن این قطعات را به‌طور دائم آب‌بندی می‌کنند.


تورم قاب باتری: اگر بدنه باتری شما به نظر می رسد که متورم شده است، این می تواند نشان دهنده خراب شدن باتری باشد. گرمای بیش از حد می تواند باعث این مشکل شود.

سایر علائم هشدار دهنده :


حس کردن بوی بد تخم مرغ گندیده : ممکن است بوی تند و گندیده تخم مرغ (بوی گوگرد) را در اطراف باتری مشاهده کنید. این به دلیل نشتی باتری است. این مشکل همچنین باعث خوردگی در اطراف پایه ها می شود.


طول عمر باتری: باتری شما می تواند بیش از سه سال دوام بیاورد. اما حداقل، زمانی که به مرز سه سال رسید، وضعیت آن باید به صورت سالیانه بررسی شود.

عمر باتری بسته به نوع باتری از سه تا پنج سال متغیر است. با این حال، عادات رانندگی، آب و هوا و سفرهای کوتاه مکرر (زیر 20 دقیقه) می تواند عمر واقعی باتری ماشین شما را به شدت کاهش دهد.

مشخصات باتری ماشین پراید

ابعاد، ظرفیت و ولتاژ باتری از مهم ترین مشخصاتی است که هنگام خرید باطری خودرو باید به آن توجه داشت. باتری پراید، دارای 50 آمپر با جریان 12 ولت و از نوع اسیدی است. این نوع باطری می تواند نیازهای اولیه ماشین شما را تأمین کند. اما برای عملکرد بهتر می‌توانید باتری با آمپر 55، 60 و یا  66 خریداری و بر روی خودرو خود نصب کنید. در یک دسته بندی کلی، 2 نوع باتری اتمی و اسیدی برای ماشین پراید وجود دارد که نوع اتمی آن با توان 66 آمپر مناسب تراست.

قیمت باتری پراید به چه عواملی بستگی دارد؟

باتری پراید 2 تا 3 سال عمر مفید دارد. همچنین باطری‌های اتمی به طور معمول عمر بیشتری نسبت به نوع اسیدی آن دارند. قیمت باتری پراید به عوامل مختلفی مانند نوع باتری، کارخانه تولیدکننده، سال ساخت و ظرفیت باتری بستگی دارد.

برای خرید باتری پراید می‌توانید با اطمینان به تیم حرفه‌ای باتری من، باطری متناسب با خودروی خود را تهیه کنید.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس اپ باتری من
ارسال در واتس اپ
Shopping Cart
تماس با ما